Možná jste to doposud netušili, ale kontakty, které jste v průběhu podnikání nasbírali, jsou cennější než cokoliv jiného. A budete-li si své obchodní partnery a zákazníky hýčkat, vybudujete silné a oboustranně prospěšné vztahy. Díky tomu bude váš byznys prosperovat.

Tato strategie se nazývá CRM (angl. customer relationship management) a realizuje se pomocí správně nastavených firemních procesů, řízení marketingu, dodávek služeb, odbytu, prodeje a v neposlední řadě komunikace navenek i uvnitř firmy.

CRM software jako mocný nástroj

Co je CRM jsme vysvětlili v úvodu, ale měli byste vědět také to, že velkým pomocníkem při realizaci dané strategie je i vhodně zvolený CRM software. Umožňuje automatizaci, monitoring a analýzu výše zmíněných procesů, které souvisí s budováním vztahů se zákazníky. V praxi jde především o shromažďování, třídění a zpracování nashromážděných dat – e-mailů, telefonických kontaktů, dokumentů, úkolů, projektů apod. Výjimkou není ani napojení na fakturační systém a možnost sestavení marketingové kampaně. Jinými slovy jde o velmi silný prostředek, který do firemní agendy vnáší přehled.

Stávající zákazníci přináší větší zisk

Proč byste si měli stávající klientely vážit? Z jednoho prostého důvodu – z hlediska rentability je na tom mnohem lépe než akvizice nových klientů. Proto je v zájmu každé firmy, aby si je udržela a navázala s nimi užší vtah.

S CRM systémem budete moct působit na klienty po celou dobu jeho životního cyklu, efektivně řídit komunikaci a zajistit zákaznickou péči na vysoké úrovni.

CRM software se obvykle skládá z různých modulů, které přísluší jednotlivým agendám. Při hledání konkrétního produktu byste měli zohlednit individuální potřeby a rozsah nabízených funkcí. Spoustu přínosných informací, které vám budou při výběru k užitku, obsahuje tento CRM blog.