Jak na efektivní marketingovou kampaň?
Dnes bez reklamy nelze fungovat. Alespoň ne tak, abyste vydělávali tak, jak potřebujete. Pokud plánujete propagaci, je dobré vědět, jak poznat efektivní marketingovou kampaň.
Na několik tipů se podíváme. Hned na začátku je dobré zohlednit, koho si na marketing najmete. Vždy by to měla být renomovaná reklamní agentura, která skutečně ví, co dělá. Jak takovou velmi dobře poznat? Několik dobrých ukazatelů vám nyní řekneme:
- Má za sebou úspěšné projekty
- Její hodnocení je většinou pozitivní
- Působí profesionálně
Správné je umět měřit výsledky každé reklamní kampaně
Proč se dělá reklamní kampaň? Samozřejmě proto, aby vám nějakým způsobem pomohla a aby vám zcela pochopitelně přinesla nějaké výsledky. A ty bude nutné umět změřit. Jsou různé metody, které lze využívat. Dnes se stále více dostávají do popředí internetové formy propagace využívající PPC marketing. Jednoduše se zde platí za klik na reklamu a tak lze dopočítat, kolik bylo nových zákazníků, a i za jakou cenu.
Univerzální kampaň neexistuje
Je mnoho oblastí, na které se hodí různé postupy a různé reklamní kampaně. Proto nikdy nelze hovořit o univerzálnosti. Podívejme se na příklad. Zabezpečujeme hotelový marketing, který má zcela jiné varianty kampaní, než propagace prodeje internetových služeb. Podobných rozdílů lze napříč obory najít stovky. Vždy hraje roli obor podnikání, prodávané služby a produkty, jejich ceny, stejně jako profil ideálního zákazníka.
Zadarmo to nejde
Myslíte si, že reklamní kampaň může být zdarma? Ta úspěšná a kvalitní rozhodně ne. Je jasné, že málokomu se chtějí dávat peníze ze své firmy pryč, ale vždy je třeba hledět na jednu důležitou věc. Jakou? Pokud bude zvolena správná agentura a správný typ kampaně, znamená to jistotu nejenom navrácení daných finančních prostředků, ale také jistotu toho, že se zhodnotí. Pouze je třeba mít jasně nastavený horizont, kdy by k tomu mělo dojít.